Subject: RE: Tartumaa Peipsiääre vald Toruküla, Nina ja Padakõrve küla Alatskivi teed projekti kooskõlastamine
From: "Reio Vesiallik" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Dec 2023 13:24:42 +0200

Tere.

Edastan kooskõlastamiseks varasemalt läbi vaadatud ja märkuste alusel
korrigeeritud töö nr P23020 „ Lepalodu tee ja Tedrelepa tee ristumiskohad
riigiteega“.

<https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/EvxScrLRjJFEupxV6u
fYSTQBuFPsM5yfTHXG1mDI18_D9A?e=0h8gTV>  2023.12.12_TrAm

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

From: Reio Vesiallik
Sent: teisipäev, 24. oktoober 2023 12:13
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Tartumaa Peipsiääre vald Toruküla, Nina ja Padakõrve küla
Alatskivi teed projekti kooskõlastamine

Tere.

Palun täpsustavat infot märkuste täitmiseks.

Oleme lähtunud Riigitee nr 43 mahasõidu projekteerimisel projekteerimise
lähteülesandes lubatud olemasolevast mahasõidust. Paraku saame selle
asukoha kilomeetripuntki osas teederegistrist erineva asukoha
kilometraaži.

Kas km 38,930 on kindlasti õige?

Riigitee numbri korrigeerime loomulikult ära.

RMK mahasõidud on kõik ühekihilise kattega, panin manusesse Merike
Joonsaarega kooskõlastatud lahenduse joonised.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

Saatja: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 23. oktoober 2023 20:59
Adressaat: Ruth Koppel <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: Tartumaa Peipsiääre vald Toruküla, Nina ja Padakõrve küla Alatskivi
teed projekti kooskõlastamine

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr P23020 „ Lepalodu tee ja Tedrelepa
tee ristumiskohad riigiteega“.

Projekti läbivaatamisel on tekkinud järgmised märkused:

1.	Projektis märgitud riigitee nr ei ole õige ning km punkt ei ole
korrektne.

Riigitee nr 43 on asendatud terve projekti lõikes vale numbriga, palun
kontrollida terve projekt üle

2.	Kraavi kõrgused  tuleb üle vaadata.

Kuhu sademevesi suunatakse?

3.	Sidekaabel – mis sügavusel on sidekaabel – kraavi rajamisel tekib
küsimus, kas kaabel jääb nii öelda õhku (olemasolevast maapinnast läheb
projekt kraavi osa ca meeter alla poole.

Ristumiskoha ristlõikejoonisel sidekaablit ei kajastu. Kraavi osas ei ole
eraldi lõikejoonist näidatud.

4.	Tederelepa tee ristumine_  tähispostide kasutamine mahasõidu
tähistamisel ei vasta nõuetele, antud pöörderaadiuse puhul ei piisa kahest
tähispostist.

5.	Tedrelepa tee _ projekteeritud ristumiskoha raadiused 15 on antud
asukohas ja metsatee juurepääsu puhul liiga palju. Ristumiskoha laius on
38,5 m.

Nõuetekohased pöörded on võimalik lahendada väiksema raadiusega.

Projekteeritud raadius on 15, aga parempööre riigiteele võtab ruumi ikkagi
vastasuuna vööndist, midagi ei klapi.

6.	Riigitee nr 14230 ristumiskohal ei ole pöörderaadiuseid näidatud,
mõlemad pöörderaadiused ei pea siin sama suurusega olema, kui riigiteel
mahapöörderaadius võib/peab olema suurem, siis

riigiterle parempöördega väljasõidul pöörderaadius saab olla kindlasti
väiksem väärtus.

7.	Nähtavuskolmnurk – mis asjaoludel on valitud riigitee
projektkiiruseks tugimaantel ja kõrvalmaanteel 100 km/h?

Lähtume siin nähtavuskolmnurga näitamisel „Ristmike vahakuguse ja
nähtavusala määramise juhend“ Transpordiamet – nõuetest. Selle alusel saab
teha võrreldes Normidega leevendus.

Tugimaantee puhul lähtume peatee projektkiirusest 90 km/h ja kõrvalmaante
puhul võiks siin lähtuda projektkiirusest 80 km/h (antud riigiteel ei ole
tegelik kiirus kindlasti nii suur, et võtta

Alauseks 90 km/h piirkiirus)

*	Riigitee nr 43_ 7x190 on sobiv
*	Riigitee 14230_ 7x 150 m ( võimlaus on projekteerida ka
peatumiskohustusega ristmik, siis saaks ka 3x150 m)

8.	Mida tähendab tingärkides tähistus:

9.	Nähtavuskolmnurgas ei ole tegemist mitte metsa raiega vaid
raadatava alaga. See tuleb märkida ka nähtavuskolmnurga joonisele, et
oleks üheselt arusaadav.

10.	Küsimus_ kas ühekihiline ristumikoha asfaltkate on RMK vaates
sobilik? RMK projektidel on ristumiskoha kate üldiselt 2 kihiline asfalt.

Korrigeeritud projekt palume esitada uuesti kooskõlastamiseks e-posti
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet